Česta pitanja u vezi SEO optimizacije sajtova?

Česta pitanja u vezi SEO optimizacije sajtova?

Šta je SEO optimizacija?

Najčešće pitanje je sigurno „Šta je SEO optimizacija?“. To smo se trudili da pojasnimo u prethodnim temama. Ako preskočimo to osnovno pitanje pokušaćemo da odgovorimo na najčešća pitanja koja interesuju vlasnike sajtova kojima je potrebna optimizacija za google pretraživač ili druge pretraživače.

Koliko treba vremena da se vidi prvi rezulat?

Od početka rada na SEO optimizaciji do prvih vidljivih rezultata potrebno je da prodje vreme. Vreme koje je potrebno zavisi od konkurencije i težine ključnih reči. Možemo reći da za sajtove koji se takmiče u našoj zemlji vidljivi rezultati su već posle 20 do 30 dana. Naravno ovo su samo prvi znakovi koje vlasnik sajta može da vidi direktno na google pretraživaču.

seo-optimizacija

Koliko košta SEO optimizacija?

Cenu SEO usluga odredjuje težina ključnih reči za koje želite da vaš sajt bude na prvoj strani google-a. Nije isto takmičiti se sa konkuretnim terminima kao što su nekretnine i takmičiti se terminima koji jednostavno nisu traženi. Kao i u ekonomiji cenu odredjuje odnos ponude i potražnje. Cena SEO optimizacije u našoj zemlji je uglavnom manja ili na nivou prosečne plate. Tako da ako razmišljate da zaposlite pojedinca u vašu firmu ili angažujete SEO kompaniju / konsultanta da rade za vas optimizaciju uvek je bolje izabrati profesionalca.

Koliko traje SEO optimizacija?

Trajanje SEO optimizacije odredjuje vlasnik sajta. Tačnije minimalno trajanje procesa optimizacije je šest meseci. Može se reći da se sajt može dovesti na prvu stranu za to vreme. Zavisno od konkurencije sajt može da izgubi pozicije ako se optimizacija sajta ne nastavi.

SEO

Koliko će moj sajt ostati na prvoj strani posle uradjene SEO optimizacije?

Sajt će ostati na prvoj strani posle prekida SEO kampanje ali vam niko ne može garantovati koliko vremene će pozicije ostati. Na prvoj strani ima samo mesta za 10 najboljih i ako ste vi sa SEO kampanjom postigli da udjete medju tih 10 rezulata sigurno ste nekom zauzeli mesto koje želi nazad. Ovo posebno važi za termine koji su konkurentni na tržištu. Recimo ako postignete da za ključnje reči „nekretnine beograd“, „aprtmani beograd“ budete na prvoj strani sigurno je da će vaša konkurencija imati želju da krene i sama u SEO kampanju i bude ispred vas. To je jednostavno priroda tržišta. Jednino rešenje je konstantna kampanja i osiguravanje pozicija na prvoj strani google-a.

Kako se odredjuje konkurencija za ključne reči?

Konkurencija se odredjuje na osnovu broja pretraga na mesečnom nivou u okviru samog pretraživača. Za to koristimo google keyword tool. Posle dobijene procene od strane tog alata morate pogledati i samu konkurenciju za zadate termine koji vas interesuju. Recimo može pretraga za ime popularnog pevača da ima veliki broj upita na mesčnom nivou ali jednostavno nema konkurenciju jer se vlasnici sajtova ne takmiče za termin koji je vezan za ime pevača. Morate takodje pogledati relevantnost rezulatata na prvoj strani za termine za koje hoćete da budete na prvoj strani. Ako za tu ključnu reč google prikazuje rezultate koji nisu relevantni to znači da google nema bolje sajtove, rezultate da vam ponudi. Druga strana je ako recimo za vašu ključnu reč vidite da na prvih par strana google-a imate rezultate koji su tačno odredjeni za tu ključnu reč onda je to znak da je konkurencija znatno veća i da treba mnogo više resursa i rada da se postigne rezulat u okviru SEO optimizacije.

Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *