SEO ili Plaćeni oglasi – PPC

SEO Vs PPC

Često pitanje koje se postavlja u oblasti internet marketinga je da li je bolje za promociju sajta i prodaju proizvoda preko interneta izabrati plaćene oglase (PPC – plaćanje po kliku na oglasnu poruku) kao što su google adwords, yahoo search  ili usmeriti se na organsku pretragu (SEO optimizacija sajta). Pokušaćemo da Vam objasnimo razliku i navedemo osnovne razlike, prednosti i mane obe navedene tehnike.

Šta je plaćeni oglas – PPC

Ovde ćemo se fokusirati na plaćene oglase na google-u, tzv google adwords.  Za naše tržište najveći fokus treba pokloniti google-u jer ga koristi najveći broj korisnika i gotovo da se rezultati na yahoo i bing mreži mogu zanemariti. PPC može biti i oglas na odredjenom sajtu, facebook-u, twitter-u, itd.

Oglas na google adwords-u je sponzorisan rezultat u google pretrazi koji je izlazi u vrhu stranice, sa desne strane i ponekad i na dnu strane. Oglas je obeležen žutom bojom i naznačeno je da se radi o plaćenom oglasu. Oglas se aktivira na ključne reči koje ste naveli prilikom kreiranja google adwords kampanje.

seo-opttimizacija-vs-ppc

Prednosti PPC plaćenih oglasa

  1. Brzo postavljanje kampanje: Oglasi su aktivni svega par sati po kreiranju kampanje (dovoljno je da oglas zadovoljava smernice i biće odobren u roku par sati za prikazivanje)
  2. Potpuna kontrola: Korisnik može da diktira kako će oglas da izgleda i bude prikazan, takodje može da diktira gde će da usmeri saobraćaj (odredi odredišni URL oglasne poruke)
  3. Ažuriranje algoritma: Na plaćene oglase neće uticati ažuriranje google algoritma
  4. Ciljanje publike: Lako odredjivanje publike  i tržišta na koje je usmerena kampanja

Mane PPC plaćenih oglasa

  1. Budžet: Za plaćene oglase najbitnija stvar je budžet koji odredjuje koliko će se vaši oglasi prikazivati. Na zahtevnim tržištima budžet može biti brzo potrošen i posle toga vaši oglasi se ne prikazuju.
  2. Vodjenje kampanje: Kampanja mora da se prati konstantno i podešavaju ključne reči, uskladjuje potrošnja i optimizuje celokupna kampanja

SEO optimizacija

Prednosti SEO optimizacije u odnosu na PPC

Šta je SEO optimizacija možete pročitati na našem predhodnom članku „Šta je SEO optimizacija sajta„. Ovde ćemo navesti samo prednosti i mane u odnosu na PPC (plaćene oglase po kliku). Rezultati dobijeni u google pretrazi nazivaju se  rezultati organske pretrage i na njih se može uticati jedino vodjenjem SEO optimizacije sajta.

  1. Autoritet rezultata: Rezultati koji se pojavljuju u organskoj pretrazi imaju veći kredibilitet jer nisu plaćeni i dokazuju kvalitet rezultata. Kvalitet odredjuje direktno google.
  2. Vidljivost sajta: Vodjenjem dobre SEO kampanje sajt se može pojavljivati za veliki broj upita na google mreži.
  3. SEO i van google-a: Optimizovanjem sajta za google automatski radite i na optimizaciji na drugim mrežama za pretraživanje kao što su yahoo, bing, aol, itd. Naravno da se njihovi algoritmi razlikuju ali osnove su iste. Da podsetimo Adwords se samo prikazuje na google-u, ne i na yahoo, aol, itd.

Mane SEO optimizacije u odnosu na PPC

  1. Vreme: Za uspeh SEO kampanje je potrebno vreme. Prvi rezultati rada vidljivi su tek posle 20-30 dana.
  2. Konkurencija: Velika konkurencija jer se organska pretraga donosi mnogo više korisnika i kupaca na sajt od plaćenih oglasa.
  3. Ažuriranje: Ažuriranje google algoritma pomoću kojih se rangiraju sajtovi su veoma česta da bi se dobilo na kvalitetu rezultata. SEO zahteva konstantan rad i izmene koje prate izmene algoritma.

seo-optimizacija-decija-igra

Zaključak

Najbolje rezultate možete postići kombinacijom SEO optimizacije i PPC-a. PPC je trenutan ali i dosta skuplje rešenje, traje koliko i budžet. SEO je spor ali vremenom postajete autoritet za datu oblast i lakše je održavati rezultate. Osnovni SEO možete raditi i sami bez angažovanja SEO kompanija, dok za PPC morate imati novac koji će pokrenuti kampanju. Za sajtove koji se bore u ozbiljnoj konkurenciji oba vida promocije su neizbežna a profesionalno vodjenje kampanja može vam izgledati skupo ali zapravo će vam uštedeti novac.

 

 

 

 

 

Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *