SEO optimizacija, Lekcija 1 – Procenjivanje obima pretrage kljucnih reci koristeci AdWords Keyword Competition

Proces SEO optimizacije pocinje jos u toku izrade sajta. Prvi korak je izbor skupa kljucnih reci koje su vezane za nasu delatnost a koje zadovoljavaju dva bitna kriterijuma:
Prvi kriterijum je taj da isti ti termini imaju solidan obim pretrage, dok je drugi kriterijum da kljucne reci budu sto uze povezane sa vasom delatnoscu kako bi konverzija posete bila sto veca.
Sta ovo poslednje u stvari znaci?
To znaci npr. ako ste vi osoba koja ima privatnu stomatolosku praksu (zubar), nalazite se u Beogradu, necete se optimizovati za termin „stomatolog“ ili termin „zubar“ iako su ta dva termina usko vezana za vasu delatnost i imaju solidnu posetu jer konverzija posete sa ta dva termina ce biti jako mala, dok ce energija i novac ulozen u optimizaciju biti prevelik.
Opet, zasto? Pa zato sto, ako ste vi zubar sa ordinacijom u Cacku, posetioci iz Nisa, Beograda, Novog Sada, Kragujevca, Valjeva, Subotice nisu vasa ciljna grupa, cak i da imate najpovoljnije cene, prosto ljudi zubara traze u svom kraju. Zbog toga morate dodati neku geografsku odrednicu „Stomatolog Cacak“, „Zubar Cacak“, i sl..
Ovaj drugi kriterijum zahteva malo dublje razmisljanje o prirodi sopstvene delatnosti i poznavanje profila sopstvenih klijenata.
Ustanovljavanje obima pretrage zeljenih kljucnih reci daje vam mogucnost procene ukupne posete za odredjeni rang u pretrazi.
Dobro odradjena analiza ključnih reci dovesce na vas sajt ne samo vise posetilaca nego vise “pravih” posetilaca. Korisnost istrazivanja kljucnih reci ne može se dovoljno opisati recima. Uz istrazivanje kljucnih reci mozete predvideti promene u potraznji , reakciju na promene trzisnih uslova , usluge i sadrzaje koji se u internet pretrazivačima već aktivno traze.
Za procenu obima pretrage svojih kljcnih termina najbolje je da koristite google adwords kao alat kojm ćete utvrditi broj potencijalnih poseta sajta za odredjene ključne reči.
Lepo ilustrovan primer koriscenja ovog alata mozete videti na videu koji sledi.

Isto tako za početak nije loše pogledati sajtove direktne konkurencije, o tome cemo vise u narednom članku.
Za sada se fokusirajte na uvezbavanju ovog google-ovog alata.

Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *