SEO optimizacija, Lekcija 2 – Procena konkurencije

Seo optimizacija i adekvatna i precizna procena konkurencije pri seo optimizaciji sopstvenog sajta jako je bitna iz vise razloga. Prvi i najznacajniji razlog je da cete time moci da procenite koliko vremena ce vam trebati da postignete cilj (dobru poziciju u rezultatima pretrage).

Procenu konkurencije pocinjete vec tokom samog prvog dela (opisanog u lekciji 1), google keyword planner. U tabelama koje ovaj alat generise za odgovarajuce upite kljucnih reci koje ste u njega uneli postoji kolona „konkurencija“, nalazi se odmah posle kolone „broj mesecnih pretraga“. Ova kolona ima 3 opisa z akonkurenciju, mala, srednja i velika. Iako na prvi pogled zvuci bezvezno, posebno kada se ima na umu da se ista konkurencija odnosi na adwords oglasavanje, ona je u stvari vrlo korisna, evo i zasto. Ako neki kljucni termin ima veliku konkurenciju na google adwords platformi, sto znaci da mnogo ljudi se nadmece da ponudama da njihovi sajtovi za taj termin imaju sto bolju poziciju, ista stvar se desava i u slucaju organske seo optimizacije, isti ti ljudi se nadmecu (najverovatnije unajmljujuci neku seo agenciju) da radi na poboljsanju njihovoe pozicije i u organskim rezultatim apretrage.

kljucne-reciNeko bi se zapitao, zasto raditi organski seo ako vec placas? Odgovor je vrlo prost, kvalitet web sajta je faktor koji najvise utice na ponudjenu cenu po kliku koji google preporucuje za vas sajt, sto je sajt nekvalitetniji, google ce preporuciti vecu cenu, sto je sajt klvalitetniji, google ce preporuciti manju cenu, logicno. Za sajt koji se pojavljuje na drugoj strani rezultata pretrage cena po kliku za prvu stranu placenog rezultata ce biti manja nego za sajt kojeg nema na prvih 10 strana. Google taj faktor zove „quality score“.

Da se vratimo na temu. Znaci, ako imate instaliran Firefox browser, ukljucite incognito mode, odete na google pretrazivac i ukucate kljucni termin z akoji zelite da optimizujete svoj sajt.  Prvih 10 rezultata koji se pojave su strane vase ljute konkurencije. Njih mora da analizirate, da vidite kakvi su, kakvog su kvaliteta, kakva je njihova raspodela po drustvenim mrezama.
Znajte da biste bili bolji od njih, mora da radite isto sto i oni, samo bolje i vise.

Prvu stvar koju treba da uradite je da otkrijete koji sajtovi linkuju ka sajtovima vase konkurencije. Otidjite na sajt www.ahrefs.com, isti ima odlican alat za otkrivanje backlinkova. Vidite koji sajtovi linkuju ka sajtovima vase konkurencije i pokusajte sebi da obezbedite linkove sa istih.

Druga stvar koju treba da uradite je koliko puta je sajt ili stranica vase konkurencije bila podeljena sa drustvenih mreza, to mozete utvrditi unosom url-a strane u alatu na ovoj adresi http://www.seocentro.com/tools/search-engines/link-popularity.html. Sve te informacije morate razvrstati tabelarno kako bi bile pregledne.

Bacite se na posao.

Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *