SEO Optimizacija wordpress sajta – URL

URL-ovi

Imati podesenu URL strukturu je jako bitno za seo optimizaciju za google, najbolje je podesiti URL odmah na pocetku jer njeno podesavanje kasnije moze biti teze I komplikovanije. Pravljenje ciste URL (uniform resource locator npr, http://www.geos-media.com/seo-optimizacija-sajta) structure je jedan od najvaznijih zadataka koje treba uraditi na samom pocetku.

Permalink settings (Podesavanje stalnih veza)

Uvek imajte dve-tri kljucne reci u URL-u koje su bitne za sadrzaj stranice na koju void. Pretrazivaci vole relevantnost, a radeci ovo pokazujete da je vas sadrzaj relevantan.
Po standardnim podesavanjima, stalna veza (permalink) ce biti dat u ne bas talo lepom obliku, sadrzace brojeve I druge cudne karaktere, evo jednog primera: http://www.primer.com/?p=916
Ovo nije tip URL adrese kakvu pretrazivaci vole, jer pretrazivaci ne mogu izvuci iz nje nikakve onformacije, niti ce vasi potencijalni korisnici imati predstavu o cemu je strana kada izadje u rezultatima pretrage:

url struktura wordpress bloga

Promenite URL strukturu u WordPress-u na sledeci nacin: otidjite na ‘Settings’ (Podesavanja) na levoj vertikalnoj traci i kliknite ‘Permalinks’ (Stalne veze).
U ovoj sekciji imate ponudjen izbor razlicitih tipova URL structure, ali koji je od njih najbolji za SEO, to je ono glavno pitanje?
U ovoj sekciji su izbori koje imate ponudjene u WordPress-u. Videcete da osnovna podesavanja ukljucuju brojeve, alit a cete podesavanja morati da promenite, ukoliko ne zelite ni jedan od ponudjenih izbora uvekmozete uneti sopstvenu strukturu u sekciji ‘Custom Structure’ na dnu.

Neki izvori i seo eksperti kazu da je dobro u URL ukljuciti ime kategorije na koju se stranica odnosi, jer ce to dodatno dati na autoritetu sadrzaja:
/%category%/%postname%/ (primer, http://www.primer.com/paris/eiffel-tower)
Drugi preferiraju samo imeposta-clanka:
/%postname%/ (ie, www.primer.com/eiffel-tower)
Koji god oblik da koristite, nemojte imati vise od 5 kljucnih reci u vasem URL-u – Matt Cutts iz Google-a je potvrdio da Google daje manje znacaja za vise od tog broja kljucnih reci.
Ucinite da URL zvuci prirodno i nezaboravno za korisnika.
Inace Matt Cuts ima svoj WordPress blog i na njemu koristi /%postname%/. Evo su njegove misli o URL.

Koju god URL strukturu da izaberete, WordPress automatski pravi 301 redirekcije sa starih na nove. Ovo znaci, ukoliko imate objavljene clanke npr. ovakve strukture…
http://primerbloga.com/?p=123
… i vi je promenite u ovu …
http:// primerbloga.com /olympics-london …
… kada neko klikne na originalni URL, bice preusmeren na novi.
Komplikovaniji sajtovi mogu koristiti razlicite parametre koje trenutno necemo razmatrati u ovom clanku, ali i tada, Google savetuje da uvek kada mozete iz URL-ova eliminisete nepotrebne karaktere koji otezavaju Google-ovom botu da lista vas sajt.

Jos malo korisnih saveta o URL-ovima

  • Uvek koristite mala slova.
  • Koristite srednje crte za odvajanje reci, nikako ne koristite prazne.
  • Kratko je dobro, korisnici lakse mogu da pamte ili kopiraju kratko.
Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *