Šta je SEO optimizacija?

SEO optimizacija sajta

SEO optimizacija sajta je unapredjenje koda sajta i njegovog sadržaja radi boljeg pozicioniranja samog sajta na internet pretraživačima što predstavlja takozvanu onpage optimizaciju. Drugi deo optimizacije sajta je  rad na društvenim mrežama, gradjenje linkova i internet marketing što predstavlja offpage optimizaciju sajta.

Onpage optimizacija sajta

Onpage optimizaciju možemo podeliti takodje na dva dela i to na optimizaciju koda sajta i optimizaciju sadržaja sajta.

Pod optimizacijom koda podrazumevamo proveru validnosti HTML koda ( proveru možete izvršiti ovde.). Proveru rasporeda H1-H6 tagova naslova, dužina naslova  (<title> tag) , provera ispravnosti meta tagova i sl.

optimizacija-sajta

Pod optimizacijom sadržaja podrazumevamo proces od istraživanja ključnih reči za odredjeni sajt, analize istih i njihovo implementiranje u sajt. Sam sadržaj treba da bude autorsko delo. Kopiranje sadržaja sa drugih sajtova Vam može uštedeti vreme ali sa stanovišta SEO taj sadržaj će se karakterisati kao duplikat i gotovo da nećete imati nikakvu korist od njega. Suština optimizovanja sadržaja je da se samim korisnicima pruže informacije zbog kojih su i došli na sajt. Recimo ako je naslov sajta „Smeštaj Beograd Cena“ a na samom sajtu nemate cenu smeštaja, sam sadržaj u odnosu na naslov sajta nije dobro optimizovan i niste pružili korisnu informaciju korisnicima. Kvalitet samog sadržaja može predstavljati veliku razliku u pozicioniranju sajta.

Offpage optimizacija sajta

Offpage optimizacija sajta ili optimizacija van stranica sajta predstavlja rad na društvenim mrežama, gradjenje linkova, upisivanje sajta u direktorijume, internet marketing kao i konstantan rad na promociji sajta.

 

seo-optimizacija-sajta

Česta zabluda je da pretraživači poput google-a ne vole SEO optimizovane sajtove jer forsiraju svoje oglase. To nije tačno. Dobro optimizovan sajt za pretraživače predstavlja poslasticu jer na njemu znaju šta se nudi i šta je bitno. Najbolja strategija je možda kombinacija optimizacije sajta i google reklama. Dobro optimizovan sardžaj će Vam uštedeti novac potrošen na oglase. Kvalitet sadržaja sajta je jedan od bitnih faktora u odredjivanju cene adwords kampanje. Ono što je bitno napomenuti je da google oglasi neće ni podići poziciju sajta ali neće ni uticati da sajt ne dobije dobru poziciju. Više o google adwordsu možete videti ovde

Zaključak

Kao što ste mogli žaključiti već do sada dosta faktora utiče na rang sajta i radom na svim poljima i stalnim poboljšanjem kvaliteta jedino možete obezbedtiti dobru poziciju na pretraživačima. SEO optimizacija postaje sve kompleksniji proces jer pretraživači tragaju za što boljim načinom da korisnicima ponude najkvalitetniji sadržaj.

Ovo je samo uvodni tekst i dosta uopšten da prosečan korisnik može da stekne sliku šta je to u stvari optimizacija sajta. U narednim temama ćemo se potruditi da obradimo detaljnije svaki segment optimizacije.

Share Button
No Comments

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *