Značaj linkova na sajtu i van njega

Značaj linkova na sajtu i van njega

Šta su linkovi?

Linkovi su veze koje vode na sajt i van njega. Sve stranice na sajtu treba da budu povezane linkovima, obično se uredjuju menijem radi lakšeg surfovanja sajtom. Linkovi takodje treba da vode do svih unutrašnjih stranica sajta. Linkovi treba da idu u dubinu sajta npr. naslovna/kategorija/tema . Da bismo olakšali korisnicima na sajt postavljamo i breadcrumb sa linkovim gde se korisnik trenutno nalazi na sajtu. Linkovi nisu samo bitni zbog korisnika sajta već i zbog pristupa botova pretraživača.

Linkovi na sajtu

Linkovi na sajtu ili inbound linkovi su svi linkovi koji vode unutar jednog sajta. Preporuka je da na svakoj stranici ne bude više od 100 linkova. Mislimo na ukupan broj linkova na stranici, zbir linkova koji vode na unutrašnje strane sajta i linkove koji vode van sajta. Kao i kod linkova van sajta i prenosa autoriteta za odredjene ključne reči na pojedine stranice sajta bitni su unutrašnji linkovi. Linkovi unutar sajta treba da povežu sadržaj sajta u jednu celinu i daju što više korisnih informacija korisnicima ali i botovima pretraživača (google, yahoo, bing i drugi).

Linkovi van sajta

Linkovi van sajta ili backlinks su linkovi koji vode ka vašem sajtu sa drugih sajtova na internetu. Svaki link nosi odredjeni autoritet i ima svoju vrednost. Nije isto imati link sa popularnog sajta i sa sajta koji to nije. Linkovi koji vode ka vašem sajtu utiču direktno na rang sajta u pretrazi. Bitno je da naglasimo da količina potrebnih linkova zavisi od konkurencije za koju se vaš sajt bori da izbije na prvu stranu. Recimo ako želite da budete prvi za ključnu reč „pvc stolarija“ moraćete imati više linkova nego kada želite da budete prvi za ključnu reč „zološki vrt“ jer veća je potražnja i postoji više sajtova koji se nadmeću da budu na prvoj strani za istu ključnu reč. Naravno nije samo broj i kvalitet linkova merilo na osnovu kojeg pretraživači rangiraju sajtove.

Algoritmi koje koriste pretraživači za rangiranje sajtova su sve kompleksiniji. Prepoznaju sadržaj sajta sa kojeg dolazi link, jezik samog linka. Npr ako koristite link „veleprodaja proizvoda iz kine“ pretraživači će to prepoznati i kao „china wholesale“. Što je relevantniji sajt sa kojeg imate link ka vašem sajtu njegova vrednost je veća. Naravno postoje još faktora koji utiču na jačinu linka ali ovo je osnova.

linnkovi

Slika kao link

Link može biti i u vidu slike. Klikom na sliku otvarate drugu stranicu sajta ili posećujete drugi sajt. Slike se mogu koristiti za unutrašnje linkove ili za linkove ka vašem sajtu. Relevantnost onoga što je na slici daje linku jačinu. Npr. slika automobila je relevantna za sadržaj na sajtu koji se odnosi na automobile.

Zaključak

SEO optimizacija je gotovo nemoguća bez linkova. Treba voditi računa da linkovi treba da budu stvarani prirodnim putem a ne kupovinom jer je to strogo zabranjeno. Svi sponzorisani linkovi moraju da imaju unutar sebe atribut „nofollow“.

 

Share Button

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *